لباس فرم اداری لباس فرم بافتینه

جنس لباس های زنانه و لباس فرم اداری چگونه است؟

جنس لباس های زنانه و لباس فرم اداری

جنس لباس های زنانه همیشه یکی از دغذغه های خانم ها برای خرید لباس بوده است. معمولا، برای لباس های متفاوت، جنس های متفاوتی هم وجود دارد. مثلا به طور قطع جنس لباسی که خانم ها برای مهمانی به تن می کنند، با جنس لباس فرم اداری تفاوت دارد و شاید همین تفاوت است که باعث تنوع در جنس پارچه ها شده و همینطور انتخاب جنس لباس های زنانه را برای خانم ها، دشوار کرده است.

با روند پیشرفت جنس لباس های زنانه، اسامی مختلفی هم برای آن ها انتخاب شده است که شاید گاهی اوقات فروشندگان نیز، تنها همین اسامی را می دانند و اطلاعی از جنس پارچه ندارند. اگر بخواهیم چند نوع از جنس لباس های زنانه نام ببریم، می توانیم به: کتان، مخمل، ساتن، ابریشم، ویسکوز، نخی، پلی استر، لینن، لاکرا، جیر، چرم، نایلون، کرپ، پشم، ریون یا ابریشم مصنوعی و … اشاره کنیم.

لباس کار اداری لباس فرم بافتینه

جنس پارچه لباس فرم اداری و سازگاری پوست با آنها

منشا درماتیت ممکن است خود پارچه یا مواد افزودنی به آن باشد. گاهی جنس لباس و ماده افزودنی هیچ دخالتی در بروز حساسیت ندارند،بلکه جنس ندازه لباس است که اگر تنگ و چسبان باشد، با بستن راه ترشح غدد عرق و چربی موجب بروز حساسیت و ایجاد عرق سوز به ویژه در فصل گرما می‌شود. طبیعی یا مصنوعی؟ الیاف پارچه، مصنوعی، طبیعی یا ترکیبی از هر دو است.

فرض کنید امشب به یک مهمانی دعوت شده‌اید، چه ل‌باسی می پوشید؟ البته منظور ما مدل آن نیست،حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه جنسی از لباسی که می‌پوشید، برای سلامت پوست شما مناسب‌تر است؟ اگر به حساسیت‌های پوستی دچار شده‌اید، حتما توجه کرده‌اید که حتی برخی از لباس‌هایی با جنس خوب و به علت نوع رنگ یا بافت یا اندازه و موادی که در آن به کار رفته است، برای شما حساسیت دارد. لباس ما ممکن است از علل اصلی درماتیت یا التهاب‌های ناشی از شغل خاصی باشد.

الیاف طبیعی مانند ابریشم و پشم از پروتئین ساخته شده‌اند و الیافی مانند کتان از سلولز گیاهان تهیه می‌شوند. پلیمرهای مصنوعی شامل نایلون، پلی‌استر، فایبرگلاس و چرم است. همه انواع الیاف‌های طبیعی و مصنوعی موجب بروز درماتیت تماسی حساسیتی یا تحریکی می‌شوند، اما نوع آلرژیک به ندرت دیده می‌شود. برای مثال برخی از افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک، ممکن است به الیاف پشمی‌ حساس باشند، در حالی‌که حالت آلرژیک و افزایش حساسیت وجود ندارد..

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × چهار =

blank