لباس کار صنعتی فروشگاه بافتینه

ویژگی های لباس کار صنعتی

لباسکار صنعتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لباسکار صنعتی به عنوان یکی از وسایل حفاظتی فردی مطرح میباشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب در محل کار خود حاضر شوند. لباسکار کارکنان دارای خصوصیاتی بوده و مطابق مقررات خاصی در اختیار کارکنان قرار میگیرند. معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند.

خصوصیات و استانداردهای لباسکار صنعتی

در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری آفتاب گردان و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شدهاند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.

لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد. کسانی که با ماشین کار میکنند و یا در جوار ماشین آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. در حد امکان دارای شب نما باشند. آویزان نمودن زنجیر، ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکید اً ممنوع است.

لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار میکنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

یک لباسکار صنعتی باید از چه جنسی ساخته شود؟

جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 71 % پنبه و 31 % پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود.

لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد. کسانی که با ماشین کار میکنند و یا در جوار ماشین آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. در حد امکان دارای شب نما باشند. آویزان نمودن زنجیر، ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً ممنوع است.

لبااس کار صنعتی فروشگاه بافتینه

در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد مانند لباس کار جوشکاری، جنس لباس کار بایستی 11 % پنبه باشد. لباسکار استاندارد باید دارای چه آرم وعلائمی باشد.

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

10 − 4 =

blank